Edukacja Stacjonarna
Dzięki współpracy z Instytutem Dobrej Edukacji, nasza edukacja stacjonarna oparta jest o STANDARDY DOBREJ EDUKACJI.
Realizujemy wymagania programowe dopasowując tempo i sposób pracy do potrzeb i możliwości uczniów poprzez:
Podążanie za potrzebami uczniów
Wiemy, że każde dziecko jest inne. Każde ma inne talenty i zainteresowania – my je dostrzegamy i wspieramy w ich rozwijaniu. Każde ma inne potrzeby i wyzwania – my je widzimy i pomagamy radzić sobie z nimi. Edukacja każdego ucznia odbywa się w oparciu o IDER – Indywidualnę Drogę Edukacyjnego Rozwoju. IDER tworzony przez nauczycieli, psychologów i specjalistów we współpracy z rodzicami opisuje indywidualne rozwiązania właściwe dla każdego ucznia, które są na bieżąco ewaluowane i podążają za rozwojem dziecka.
Zapewnienie opieki mentorskiej
Kim jest mentor? To specjalista, który podąża za rozwojem dziecka aby zrozumieć jego potrzeby, poznać jego mocne strony i wyzwania, wspierać go na co dzień w drodze edukacyjnej oraz współpracować z całym zespołem i rodzicami stwarzając uczniowi optymalne warunki do rozwoju. Mentor również wspiera ucznia w budowaniu jego wewnętrznej motywacji, planowaniu pracy, realizacji podejmowanych działań oraz wyborach związanych z dalszą edukacją.
Realizowanie projektów
Część zajęć realizowana jest projektowo. Nauczyciele inspirują i wspierają uczniów w budowaniu ich odpowiedzialności za działania. Podczas pracy projektowej odnajdujemy wartość współpracy, działamy dla wspólnego celu odkrywając jednocześnie potencjał uczniów i ich mocne strony.
Ocenianie w sposób pomagający rozwijać się
Zastąpiliśmy tradycyjne oceny systemem pozytywnego motywowania. Oznacza to, że zamiast ocen, uczeń i jego rodzice na koniec okresu klasyfikacyjnego otrzymują informację zwrotną w odniesieniu do założeń edukacyjnych spisanych na początku roku dla każdego przedmiotu.
Naturalne środowisko technologii
Pokazujemy uczniom, że środowisko internetowe jest tak samo naturalne jak inne przestrzenie edukacyjne. Używamy Google classroom i innych narzędzi umożliwiających posługiwanie się nowoczesnymi technologiami w bezpieczny sposób do kontaktu na linii nauczyciel – uczeń, udostępniania treści edukacyjnych i współpracy między uczniami w sieci.
Tworzenie przyjaznej szkolnej przestrzeni
Nasi uczniowie mają dostęp do całej powierzchni szkoły, która zagospodarowana jest tak aby dać jak najwięcej możliwości do różnego rodzaju aktywności, rozwoju zainteresowań, spędzania wspólnego czasu, spożywania posiłków ale również do wyciszenia i relaksu. Sale zajęć to przestrzenie przyjazne uczniom, które można aranżować w zależności od rodzaju zajęć, wielkości grup i potrzeb uczniów.
Uczenie się poza szkołą
Część Indywidualnej Drogi Edukacyjnego Rozwoju realizowana jest poza szkołą – podczas wyjść, wycieczek, realizowania programów dla społeczności lokalnych.
Organizujemy regularne wyjścia do lasu, parków, instytucji kultury, miejsc pracy aby uczyć przez doświadczenie, inspirować, odkrywać zainteresowania i talenty naszych uczniów.
Zarządzanie społecznościowe
Naszą szkolną społeczność tworzymy wspólnie. Nauczyciele i cały zespół uczestniczy w zarządzaniu szkołą, wyznaczaniu jej kierunków oraz realizacją i ewaluacją celów. Rodziców i uczniów zapraszamy do udziału w budowaniu strategii, dzielenia się pomysłami i udziału w projektach.
W edukacji wczesnoszkolnej pracujemy w oparciu o grupy dobrane pod kątem zaawansowania poszczególnych kompetencji i zdolności uczniów. Grupy są rotacyjne a o ich skład dbają nauczyciele i mentorzy, którzy łączą uczniów tak aby jak najlepiej wykorzystać ich potencjał i zaopiekować się ich potrzebami.
Realizujemy podstawę programową w oparciu o bloki kompetencyjne. Istnieje możliwość wypożyczenia podręczników, jednak nie korzystamy z nich na zajęciach i nie zadajemy pracy domowej.
Specjalne potrzeby edukacyjne
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowią ważną część naszej społeczności. Dbamy o to aby rozwijały się w swoim tempie i na miarę swoich możliwości. Praca w grupach i projektowa pozwala na budowanie ich poczucia sprawczości i samodzielności oraz rozwija umiejętności społeczne.
Realizujemy zalecenia wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach pracy naszych specjalistów lub jednostek zewnętrznych, z którymi jesteśmy w stałym kontakcie aby proces edukacyjny i terapeutyczny stanowiły spójną całość poprawiającą jakość życia naszych uczniów.